
Kastamonulu hemşehrimiz, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Türkiye’yi temsilen resmî temaslarda bulunmak üzere Çin’e gidiyor.
Bakan Yumaklı, ziyaret kapsamında gıda güvenliği konferansına katılacak, ikili görüşmeler gerçekleştirecek ve Türk su ürünleri ile badem ihracatını Çin pazarına açacak önemli protokollere imza atacak.
Türk Balıkları Çin Sofralarında
Ziyaretin ilk durağı Şanghay olacak. Yumaklı burada, Çin Gümrükler Genel İdaresi Başkanı Sun Meijun ile bir araya gelecek.
Yapılacak görüşmelerin ardından, Türkiye’den Çin’e yabani ve yetiştiricilik yoluyla elde edilen su ürünlerinin ihracatına olanak tanıyan anlaşmalar imzalanacak.
Bu anlaşmalar sayesinde Türk somonu, çipura ve levrek ilk kez Çin pazarına girebilecek.
Ayrıca, badem ihracatına ilişkin karantina ve denetim protokolü de iki ülke arasında hayata geçirilecek.
Bu gelişmeyle birlikte Türkiye’nin tarımsal ihracatı, Asya pazarında yeni bir ivme kazanmış olacak.
Bakan Yumaklı, “Kuşak ve Yol İthalat-İhracat Gümrükler Gıda Güvenliği Konferansı”na katılarak Türkiye’nin gıda güvenliği politikaları, denetim mekanizmaları ve uluslararası ticarette güvenilir gıda tedariki konularında bir konuşma yapacak.
Toplantı kapsamında farklı ülkelerin temsilcileriyle bir araya gelerek sürdürülebilir tarım politikaları ve üretim iş birlikleri üzerine de görüş alışverişinde bulunacak.
Şanghay Deklarasyonu ve Yeni İş Birlikleri
Ziyaretin sonunda, katılımcı ülkelerin imzasıyla “Şanghay Deklarasyonu” yayımlanacak. Bu belge, gıda güvenliği ve uluslararası ticaret standartlarının güçlendirilmesi açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Bakan Yumaklı’nın Çin ziyareti, yalnızca iki ülke arasındaki ekonomik ilişkileri geliştirmekle kalmayacak; aynı zamanda Türkiye’nin uluslararası pazarlarda güvenilir gıda tedarikçisi konumunu da güçlendirecek.
Tarım ve Orman Bakanlığı’nın bu adımı, Türkiye’nin dünya standartlarında üretim ve ihracat ülkesi olma hedefiyle tam uyum içinde.



